مقالات فرش

صفر تا صد خرید فرش صادراتی

خرید فرش صادراتی

خرید فرش صادراتی چگونه است؟

شما در زمینه پخش عمده فرش ماشینی و خرید فرش صادراتی تا چه اندازه ای اطلاعات دارید؟ هدف ما از این مقاله آشنایی شما با چگونگی تجارت صادرات فرش ماشینی همچنین خرید عمده فرش است.

فروش و صادرات فرش ماشینی

همه ما به این موضوع که فرش های ایرانی در همه دنیا دارای طرفداران زیادی می باشد واقف هستیم. ارسال فرش به سراسر جهان از طریق بسیاری از تولیدکنندگان فرش ماشینی ایرانی صورت می گیرد. پخش عمده فرش ماشینی  توسط تولیدکنندگان ایرانی بیشتر به کشورهای خلیج فارس صورت میگیرد.  در میان این تولیدکننده فرش صادراتی کاشان جزو مهمترین قطب هایی که به تولید فرش ماشینی و دستباف می پردازد.

 

صادرات انواع فرش های کاشان

در شهر کاشان 5 شهرک صنعتی که بیشتر از 1200 تولید کننده فرش دارد که مشغول به فعالیت در زمینه فروش تکی و فروش عمده فرش ماشینی کاشان هستند به گونه ای که صادرات عمده فرش را به 40 کشور در دنیا را انجام می دهند. این فرش ها دارای تنوع در طراحی می باشند و فرش هایی که توسط تولیدکننده های فرش کاشان عرضه می گردد متناسب با سلیقه آن کشور تولید می شود که هر کشوری فرش های مختص به خود را دارد.

شهر کاشان حدود 80 درصد از صادرات فرش ایران را به خود اختصاص داده است. این تولیدکنندگان در کارخانه های خود جدید ترین و مدرن ترین دستگاه های بافنده بافت فرش ماشینی را به کار میبرند همچنین با استخدام نیروی انسانی مجرب در حیطه تولید فرش ماشینی قادر به تولید فرش هایی با کیفیتی بی نظیر و مرغوب هستند و آنها را به سراسر دنیا صادر می کنند. ناگفته نماند که محصولات نساجی که مختص شهر کاشان است دارای محبوبیت بسیار زیادی در تمام دنیا است.

هر ساله تولیدکنندگان فرش ماشینی شهر کاشان در نمایشگاه فرشی به نام دموتکس که در کشور آلمان برگزار خواهد شد شرکت می کنند و فرش های بسیار با کیفیتی را در این نمایشگاه به عرضه می گذارند. این تولیدکنندگان ایرانی جزو معروف ترین برندهای فرش هستند و با حضور خود در این نمایشگاه به معرفی و ترویج دادن فرش های صادراتی کمک شایانی می کنند و سبب ترغیب بیشتر مردم به خرید فرش صادراتی می شوند.

 

شرایط صادرات فرش ماشینی به سایر کشورهای جهان

در معقوله صادرات باید مجموعه ای از فاکتورها و موارد را در نظر گرفت به این دلیل که هر کشوری وابسته به دین ، فرهنگ ، هنر و شرایط اقتصادی حاکم در آن متقاضی فرش هایی با طرح و رنگ های خاص و متفاوت در ابعاد مختلفی می باشد. بیان این نکته در این قسمت ضروری است که قیمت خرید فرش ماشینی به صورت عمده تاثیری به سزا در برخی کشورهای جهان دارد. در ادامه چند نمونه ذکر می‌کنیم تا این موضوع را دقیق تر متوجه شوید ؛

برای مثال کشور افغانستان اغلب فرش‌هایی با تراکم عرضی 350 و 440 می طلبند که وارد کنندگان در این سرزمین اولین ملاک خود را خرید فرش ماشینی عمده ارزان قیمت قرار داده اند ، از جمله دلایل ان وجود وضعیت سیاسی و جنگ های داخلی در این کشور که در نتیجه باعث نا به سامانی در وضعیت اقتصادی این کشور شده است. از دیگر کشورهایی که واردات فرش ایرانی را دارند کشور مالزی می باشد که اغلب مردم آن مسلمان می باشند

صادرات فرش ماشینی

کشور افغانستان

مثلا مردم کشور افغانستان خریدار فرش های با تراکم پایین مانند فرش 440 شانه و 350 شانه با تراکم 960 می باشند. تاجران افغانی به دنبال خرید فرش عمده ارزان هستند و قیمت فرش اولین عامل مهم در شکل گیری معامله میباشد.پس این موضوع باید در بازاریابی صادرات فرش ماشینی به افغانستان در نظر گرفته شود.

صادرات فرش ماشینی

کشور مالزی
نمونه دیگر کشور مالزی است که اکثر جمعیت آن مسلمان هستند و سلایق آنها شبیه به کشور های مسلمان نشین مانند ایران میباشد و طالب فرش ماشینی با رنگ های گرم مانند قرمز و گلی و با نقشه های هندسی شکل ، مثل طرح های عشایری و خشتی هستند.

واردکنندگان فرش در این کشور اغلب دو سایز را انتخاب می کنند ؛ فرش های سایز بزرگ برای سالن های عظیم و فرش ماشینی با ابعاد کوچک برای منازل.

بازرگانان و تجار فرش کشور مالزی خواهان خرید عمده فرش ماشینی در دو سایز فرش ماشینی 6 متری برای محل سکونت و فرش ماشینی سایز بزرگ برای سالن های اجتماعات و سالن های مهمانی هستند.

صادرات فرش ماشینی

کشور ایتالیا
این کشور به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم می شود که سلایق مردم ایتالیا در این دو منطقه متفاوت است مردم بخش شمالی به دنبال فرش با رنگ لایت مانند فرش کرم ، نسکافه ای و آبی کم رنگ هستند و مردم بخش جنوبی به دنبال فرش با رنگ های گرم مانند قرمز و لاکی هستند. ایتالیایی ها چه شمالی و چه جنوبی فرش طرح هندسی و فرش بدون محراب و ترنج را می پسندند که در ایران با عنوان فرش ماشینی طرح افشان و فرش طرح خشتی معروف است.

قالی های تولیدی در کشور ایتالیا به صورت قالیچه در سایز های 1.5 *1 و 2*2 به صورت سفارشی به منظور صادرات می باشد و در فروش فرش ابعاد بزرگ به دلیل عدم درخواست مشتری فعال نبوده اند.

صادرات فرش ماشینی

کشور هلند
به دلیل طبع لطیف مردم کشور هلند تمایل ویژه ای به رنگ های روشن و لایت دارند و خریدار فرش سایز کوچک هستند و فرش بالای 6 متری را نمی خرند حتی اگر اتاق بزرگی داشته باشند تمام آن را فرش نمی اندازند.

صادرات فرش ماشینی

کشور عراق
صادرات فرش به عراق این روزها در حال افزایش میباشد. مردم عراق علاقه مند به فرش ماشینی گردویی و قهوه ای سوخته و فرش های 500 شانه طرح 700 هستند. آنها ترجیح میدهند فرش زیر پایشان خاب بلندی داشته باشد.

و در نهایت کشورهای حوزه خلیج فارس مانند اردن و قطر و عمان بیشترین صادرات فرش ماشینی را به خود اختصاص داده اند و علاوه بر خرید فرش سایز استاندارد به دنبال خرید فرش سایز بزرگ یا سایز های سفارشی هستند.

کشور لبنان
علت گرایش مردم لبنان به فرش ایرانی ، به خاطر طرح و نقوش قالی ایرانی و رنگبندی آن مثل ، لاکی و کرم و سرمه ای و قرمز و روناسی می باشد.

کشور کویت
علت جذابیت فرش ایرانی در کویت ، به خاطر قدمت و اصالت قالی های ایرانی در رنگ و طرح وجود دارد ، می باشد. مردم کویت به طرح های قدیمی محصولات ایرانی خیلی علاقه مند هستند.فرش هایی که طرح‌های کمتری در آن ها به کار رفته و ساده تر می باشند.

 

 

فرش با کیفیت ماشینی برای صادرات

تفاوت فروش عمده فرش ماشینی با فروش تکی فرش ماشینی

تاجران فرش های ماشینی خرید فرش صادراتی را از کارخانه های تولید کننده فرش ماشینی به صورت عمده انجام می دهند. خرید به صورت عمده سبب خواهد شد که فرش با قیمتی کمتر به دست عرضه کنند گان برسد چرا که این مغازه دارها خرید را در تعداد بالا و به صورت مستقیم از خود کارخانه انجام می دهند پس آشکار است که در مقایسه با خرید تکی فرش قیمت کمتری به فرش اختصاص داده شود. در خرید های تکی فرش به دلیل وجود دلال و واسطه ها قیمت فرش افزایش خواهد یافت.

دلیل فروش فرش صادراتی با قیمت عالی عرضه آن به صورت عمده است. همان گونه که اشاره شد خرید این نوع فرش ها به صورت عمده چون تعداد بسیار زیاد می باشد و عرضه کنند به صورت مستقیم و بدون وجود دلال و واسطه فرش را از خود کارخانه خریداری می کند قیمت آن نیز بسیار مناسب تر خواهد بود. یک مسئله تاثیرگذار دیگر بر روی قیمت فرش کیفیت آن است. هر اندازه تراکم و تعداد شانه فرش بالاتر باشد نشان دهنده کیفیت بیشتر فرش است و قطعا برای خرید فرش با کیفیت بیشتر باید هزینه ای بیشتر پرداخت.

 

خرید عمده فرش

اگر قصد خرید عمده فرش به صورت اینترنتی یا حضوری دارید می توانید با واحد فروش شرکت فرش آویسا  که در زمینه فروش فرش های ماشینی کاشان که به صورت آنلاین فعالیت دارند ارتباط برقرار کرده و لیست قیمت عمده فروشی فرش تولیدی کاشان را دریافت کرده و یا به نشانی نمایشگاه ما به آدرس: کاشان، بلوار قطب راوندی، کوی حکمت 33، نبش افشان 21 مراجعه کرده و از طرح‌ها و نقشه‌های اختصاصی برای صادرات دیدن فرمایید.

شماره‌های تماس: 09133647713 – 09133605595