مقالات فرش

چگونگی چیدمان فرش و لوازم در منزل

نحوه چیدمان فرش در منزل

طراحی و چیدمان منزل در هر دهه و دوره با تغییرات چشمگیری روبروست و میتوان گفت سلایق و علایق انسان ها روز به روز در حال تغییر است.
در گذشته هرچه فرش بزرگتر بود و فضای بیشتری از کف منزل و محیط را دربر میگرفت بیشتر مورد پسند عموم بود. اما به مرور زمان با روی کار آمدن سرامیک ها ، پارکت ها و کف فرش های متفاوت اکثریت مردم برای زیبایی هرچه بیشتر فضا به سایز های کوچکتر فرش روی آوردند.که البته سایز های فرش بسته به محیط انتخاب میشوند و نمیتوان گفت فرش ۱۲متری فرش بزرگی است چه بسا برای بسیاری از محیط ها فرش های سفارشی در اندازه های بسیار بزرگتر بافت می شوند که فرش ۱۲متری در برابر آن ها کوچک به نظر می آید.
بهتر است برای بهتر دیده شدن فرش و مبلمان اگر فضای بزرگی دارید فرش را در وسط فضا قرار داده و پایه های جلو مبلمان را روی فرش قرار دهید. این کار به ثابت ماندن فرش و گرم نشان دادن محیط نیز کمک بسیاری میکند.
اگر از قالیچه برای طراحی محیط استفاده میکنید بهتر است که پایه های مبل ۴۰ تا ۵۰ سانتیمتر از هرطرف با قالیچه فاصله داشته باشد تا به زیبایی فضا ، قالیچه و مبلمان بیفزاید.
در خانه های کوچک این فاصله به ۲۰ سانتیمتر تا پایه مبل و یا حتی دیوار تقلیل پیدا می کند. که البته این قانون برای فرش ها و قالی های بزرگ صدق نمیکند.
در محیط هایی که دارای منحنی و یا شکستگی با طراحی های نامتعارف هستند و همچنین پله ها و یا حتی لابی هتل ها بهتر است از فرش های سفارشی استفاده کنید.
این فرش ها در هر سایز ، رنگ ، طرح و نقشه ای که شما بخواهید بافته می شوند و میتوانند محیط مورد نظر شما را کاملا و به بهترین وجه پوشش دهند.
در فرش های سفارشی حتی جای ستون ها نیز در نظر گرفته میشود و فرش به صورتی نصب میگردد که ستون ها در میان فرش قرار میگیرند.
فرش های سفارشی به صورت مستطیل ، مربع ، دایره ، بیضی و اشکال متفاوت بسته به فضای شما طراحی و بافت میشوند ، البته ترجیحا پیشنهاد میشه از ابعاد استاندارد استفاده کنید چون ابعاد استاندارد برای فروش یا شستشو مشکلاتی که در ابعاد غیر استاندارد هست را ندارند.